Зорлық-зомбылықсыз балалық шақ! » "Барлыбек Сырттанов атындағы орта мектебі, мектепке дейінгі шағын орталығымен" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Жетісу облысы білім басқармасының
Ақсу ауданы білім бөлімінің
"Б.Сырттанов атындағы орта мектеп"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72) 43-50-93
Есепші бөлімі:
+7(72) 23-11-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
14
февраль
2022

Зорлық-зомбылықсыз балалық шақ!

«Зорлық-зомбылықсыз балалық шақ!»
Семинар-практикум
Баланы солай тәрбиелеу керек
әдетте мейірімді ананың бір қатал көзқарасы
ол үшін  қатал  жаза болып көріну керек.
Бұдан артық жазалау керек болмаса  - өте жақсы болар еді.
В.Белинский
Мақсаты:  балаларға қатысты  зорлық-зомбылықты алдын алу
Міндеттері: 
  • Зорлық-зомбылық түрлерімен таныстыру;
  • Осы мәселеге қатысты нормативтік- құқықтық  құжаттармен таныстыру;
  • Жазалау  және  мадақтау   түрлерімен таныстыру;
  • Зорлық-зомбылықты алдын алу шаралар.
  1. Зорлық-зомбылық түрлері
  2.  Зорлық-зомбылықтың  себептері
- қоғамда алкоголизмнің,  
- нашақорлықтың таралуы;
- адамгершілік дағдарысы;
- мәдениет дағдарысы;
- адамға қарсы зорлық-зомбылық көріністерін, лаңкестік әрекеттердің суреттерін, вандализм, садизм әрекеттерін және т.б. көрсететін бұқаралық ақпарат құралдарының ықпалы.
  1. Зорлық-зомбылықтың  салдары
І. Тапсырма :  зорлық-зомбылық салдарын анықтау
Физикалық зорлық-зомбылықтың салдары 
Дамудың артта қалуы, қозғалыссыздығы
• Балалар агрессивті, мазасыз болуы мүмкін
• Ерекше ұялшақ, қызықсыз, құрбыларынан аулақ болуы мүмкін
• Үлкендерден қорқып, құрдастарымен емес, тек кішкентай балалармен ойнаңыз
• Дене қатынасынан қорқу, үйге барудан қорқу
• Басқа нәрестелер жылағанда, тіккенде, тербелгенде алаңдау
Жыныстық  зз салдары:
• • Бала біртүрлі (біртүрлі), тым күрделі немесе әдеттен тыс танымдарды немесе әрекеттерді ашады
• Балаларға, жасөспірімдерге, ересектерге жыныстық зорлық көрсетуі мүмкін
• Жыныс аймағындағы қышу, қабыну, ауру сезіміне шағымдана алады
• Денсаулығының нашарлығына шағымдануы мүмкін
Психикалық зз салдары:
•• Өспейді, салмақ қоспайды немесе арықтамайды
• Баланы қараусыз қалдырған, қолайлы киімі, баспанасы жоқ
• Егу жоқ, дәрігердің көмегі қажет, балалардың қараусыз қалған жағдайы (педикулез, дистрофия)
• Сабаққа бармайды, сабақты тастайды
• Шаршаған, летаргиялық, мінез-құлық ауытқулары бар
Күтімсіздіктің салдары  
• Өсу, салмақ қосу немесе салмақ жоғалту
• Баланы қараусыз қалдырған, қолайлы киімі, баспанасы жоқ
• Егу жоқ, дәрігердің көмегі қажет, балалардың қараусыз қалған жағдайы (педикулез, дистрофия)
• Сабаққа бармайды, сабақты тастайды
• Шаршаған, летаргиялық, мінез-құлық ауытқулары бар
Кемсітушілік салдары
• физикалық, сөйлеу дамуының артта қалуы, өсудің тежелуі (мектепке дейінгі және кіші мектеп оқушыларында);
• импульсивтілік, жарылғыштық, жаман әдеттер (саусақ сору, шашты жұлу), ашулану;
• өз-өзіне қол жұмсауға әрекеттену, өмірдің мәнін, өмірдегі мақсаттарын жоғалту (жасөспірімдерде);
• сәйкестік, сәйкестік;
• қорқынышты түс көру, ұйқының бұзылуы, қараңғыдан қорқу, адамдардан қорқу, олардың ашуы;
• депрессия, қайғы, дәрменсіздік, үмітсіздік, летаргия.
- Қатыгездікте өскен ұлдардың өздері қылмыскерге айналады, ал қыздар, әдетте, өз өмірін қатыгез және агрессивті еркекпен байланыстырады. Олар да, басқалар да өз отбасын құруда қиындықтарды бастан кешіріп қана қоймайды, сонымен бірге балаларына физикалық және моральдық жағынан дені сау ұрпақ өсіру үшін жеткілікті жылулық бере алмайды.
-Балаларға жаман қарым-қатынас олардың есте сақтау қабілетінің бұзылуына, зейінін шоғырландыру қабілетінің төмендеуіне әкеліп соғады, кәсіби деңгейі төмен, жұмыс істеуді білмейтін және жұмыс істегісі келмейтін сәби және нашар білімді адамдарды қалыптастырады.
Бақытты ортаны табу үшін баламен қалай сөйлесуге болады?Балалар психологы Ю.Б. Гиппенрайтер
Жасыл аймақ – бұл бала әрқашан және барлық жерде өз қалауы бойынша барлық нәрсені  жасай алады.
Сары аймақ - бұл балаға салыстырмалы еркіндік берілген әрекеттер. Сіз өзіңіздің таңдауыңыз бойынша кейбір ережелерді сақтай отырып әрекет ете аласыз  . Бұл аймақ өте маңызды, өйткені  дәл осы жерде бала ішкі тәртіпке үйренеді.
Қызыл аймақ - бұл  кез келген жағдайда баланы қолайсыз әрекеттері. Тұрса «опақ» отырса «сопақ»
ІІ.Тапсырма    «Тыйым саламыз – рұқсат етеміз»  
Сізге балалар үшін мүмкін болатын әрекеттер тізімін жасау ұсынылады, оларды үш негізгі аймаққа бөледі.
 жасыл «Толық еркіндік» аймағын білдіреді;
 сары – «Салыстырмалы еркіндік» аймағы;
 қызыл – «Тыйым салынған» аймақ.
Тапсырманы орындау уақыты: 5 минут
Талқылау.
Жаза туралы.
Егер тыйымдар болса, онда жазалау мәселесі сөзсіз туындайды, өйткені тыйымдар бір немесе басқа себептермен бұзылуы мүмкін. Жалпы, жазалаудың мағынасы өте нақты болуы керек: сіз қолайсыз мінез-құлықты тиімді тоқтатуыңыз керек.
Жазалау өте қиын нәрсе, тәрбиешіден ол жоғары әдептілік пен сақтық талап етеді.      А.С.Макаренко
Жазалау ережелері
1. Жаза педагогикалық тұрғыдан негізделген болуы керек.
2. Физикалық жазаға жол берілмейді.
3. Балаларды кез келген жазалауда олардың биологиялық және физиологиялық қажеттіліктерін қанағаттандырудан айырылмау керек.
Жаза келесі жағдайларда жақсы нәтиже береді:
 Біраз уақыттан кейін емес, теріс қылық жасағаннан кейін бірден қолданылады;
 баланың не үшін жазаланғаны және болашақта жазаланбау үшін не істеу керектігі туралы түсініктемемен сүйемелденеді;
 Балаға жағдайды түзетуге көмектесу өте маңызды. Оған: «Ойланайық: мұны қалай түзетуге болады?» Деп сұраңыз.
 Ереже 1. Бір құқық бұзушылық – бір жаза.
 Ереже 2. Жазаланды – кешірілді (және біз теріс қылықтарға қайта оралмаймыз).
 3-ереже. Жазалау кезінде ойланыңыз – неге? Жазаның әрқашан мақсаты болуы керек - ересек адам нені қалайды, нәтиже қандай болуы керек.
Біз балаларға әсер етудің негізгі формаларын бөліп, талдаймыз.
 «Дене жазасы»;
 «Оқшаулау»;
 «Сөзбен жазалау»;
 ләззат алудан айыру.
Сөз жазасы
Балаларға айқайлау бекер. Айғайлау арқылы сіз балаға жағдайды бақылауды жоғалтқаныңызды және одан әрі не істеу керектігін білмегеніңізді ғана көрсетесіз, яғни. олардың дәрменсіздігі мен дәрменсіздігі.
Бала өз өміріне қауіп төндірсе немесе оның әрекеті басқалардың өміріне қауіп төндірсе, айқайлау мағынасы бар.
Ересектерге арналған КЕҢЕС: Өзіңізді ұстай алмасаңыз, ешқашан баланың мәселесін шешуге тырыспаңыз. Демал. Эмоцияларыңызбен күресіңіз.
Көзіңізді жұмып, ауаны баяу жұтып, шығарыңыз, үнсіз онға дейін санаңыз. Енді сіз өзіңіздің эмоцияларыңызбен күрестіңіз және туындаған мәселелер туралы сабырлы түрде айта аласыз.
Оқшаулау
Баланы құрдастар тобынан белгілі бір уақытқа алып тастаған кезде жиі қолданылатын жазалау әдісі.
Оқшаулау белгілі бір түрде ұйымдастырылуы керек.
 Бала ересек адамның көз алдында болуы керек.
 Оқшаулау уақытын балалармен талқылаған жөн.
 Оқшаулау кезінде бала тыныштандырады, оның импульстарын жеңуге үйренеді. Нәтижесінде жазадан оқшаулану олардың эмоцияларын жеңуге көмектесетін әдіске айналады.
Ләззат алудан айыру
Баланың мінез-құлқын реттеудің ең қолайлы тәсілі. Оған жамандық жасағанша, оны жақсылықтан айыру арқылы жазалаған дұрыс.
Оны қолынан келмейтін нәрселерден айыру керек: сүйікті телешоуларды, тәттілерді және т.б. көру, бірақ ол не үшін жазаланғанын білу маңызды.
Әр баланың өз қалауы бар, оны біз, мұғалімдер, жақсы білуіміз керек.
Мақтаудың үш алтын ережесі:
 Ең бірінші алтын ереже – мақтауды баланың жеке басына емес, ісіне айту керек!
 Екінші алтын ереже – баланы табиғи нәрселер үшін мақтамаңыз.
 Үшінші алтын ереже – мақұлдауыңызды қаржылық тұрғыдан білдірмеңіз.
Мақтау шектеулері:
• Баланың өз еңбегімен (сұлулығы, ақылдылығы, күші, денсаулығы, т.б.) жете алмағанын мақтамау;
• Бір нәрсе үшін екі реттен артық мақтамаңыз;
• Аяғандықтан мақтама;
• Көңілді болу үшін мақтамаңыз.
  ІІІ Тапсырма.   Топтық жұмыс.   Жобаны құру және қорғау:
 «Мұғалім мен оқушының» , «ата-ана  мен оқушы» , 
«оқушы мен оқушы»   қарым-қатынасында зорлық-зомбылықты қалай болдырмауға болады.
Орындау уақыты: 5 минут.
Талқылау.
Кері байланыс.
Қатысушылар көтерілген мәселе бойынша өз ой пікірлерімен бөліседі.
Рефлексия.
Педагог-психолог. «Қол» жаттығуы
 Қолымызды шапалақтау, жару емес, сипау, сипау үшін қолдану керек.
 Қолымызды жаза үшін емес, баланы сипау үшін көтерейік
 Барлығы көзін жұмып, өз тынысын, ғаламның тынысын тыңдайды. 
Прокомментировать
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
Введите код с картинки:* Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив